Trochę kuchni, trochę pasji. Blog o tym co sprawia mi przyjemność.
sobota, 21 maja 2011
Rododendrony i azalie

W ogrodzie właśnie pięknie kwitną rododendrony i azalie.

21:02, teresakopec , ogród
Link Komentarze (4) »
sobota, 14 maja 2011
Dla Maleństwa

Wydziergałam sweterek i czapeczkę dla Maleństwa.

Sweterek bez guzików, ale jest jeszcze dużo czasu, gdy zostanę babcią, więc odpowiednie zdążę kupić.

18:03, teresakopec
Link Komentarze (5) »
środa, 11 maja 2011
Kolory ogrodu

W ogrodzie coraz więcej kolorów. Oto zdjęcia wykonane dzisiaj.

Rododendron.

Irys.

Kamasja niebieska.

 

Rododenrdrony.

Wilczomlecz.

Akebia pięciolistna.

Lilak czyli popularny bez.

Wawrzynek główkowaty.

Cytryniec chiński.

Kokorniak

19:32, teresakopec
Link Komentarze (2) »
sobota, 07 maja 2011
Kamizelka

Zrobiłam kamizelkę. Wzorowałam się na tym przepisie http://egunia.blogspot.com/2010/11/ciepy-bezrekawnik-robiony-od-gory-wzor.html Jednak troszkę zmieniłam. Wykorzystałam włóczkę z odzysku, dlatego kamizelka jest takiej długości, na jaką jej wystarczyło.

środa, 04 maja 2011
Las i nordic walking

Co daje uprawianie Nordic Walking?

Podstawową zaletą uprawiania Nordic Walking jest uaktywnienie mięśni górnej części ciała: tułowia i ramion, które zwykle nie pracują podczas spaceru. W trakcie marszu Nordic Walking pracuje ponad 90 proc. mięśni ludzkiego ciała. Chód z wykorzystaniem kijków jest nawet o 40 proc. bardziej efektywny niż bez nich. W zależności od prędkości marszu oraz od osoby ćwiczącej, Nordic Walking pochłania 400 kkalorii na godzinę, podczas gdy zwyczajny chód zabiera około 280 kkalorii w tym samym czasie.
Maszerując z kijami uaktywniamy większość mięśni, usprawniamy układ krążenia i układ oddechowy. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie. Niebagatelne w naszym przypadku są również niskie koszty uprawiania tego sportu. Wystarczy para kijków i już można ruszać w teren.
Dzięki odciążeniu kręgosłupa, stawów oraz mięśni nóg, Nordic Walking doskonale nadaje się nie tylko do rekreacji, ale również szeroko wykorzystywany jest w procesie rehabilitacji. Niezwykle skuteczny jest w walce z wieloma schorzeniami takimi jak: niewydolność układu oddechowego i krążenia, wady i urazy kręgosłupa, wady postawy, osteoporoza, choroba Parkinsona i Alzheimera oraz wiele innych. Ponieważ Nordic Walking wykorzystuje najbardziej naturalną formę aktywności ruchowej człowieka, jaką jest marsz, chód i bieg. Może więc go uprawiać niemal każdy, bez względu na poziom kondycji fizycznej, płeć i wiek.
Dlatego Nordic Walking jest tak popularny wśród seniorów, osób otyłych i dotkniętych rozmaitymi schorzeniami, dla których jest często jedyną dostępną formą aktywności ruchowej. Jest to również dyscyplina bardzo „towarzyska”, bardzo chętnie uprawiana przez kobiety, mogące poplotkować w trakcie zajęć.
Nordic Walking jest jednak na tyle uniwersalny, że przynosi korzyści również ludziom bardziej wymagającym. Podobnie jak w przypadku innych powszechnych form ruchu, np. biegania czy pływania, wszystko zależy od celu jaki chcemy osiągnąć. Dlatego Nordic Walking jest coraz częściej stosowany jako uzupełnienie treningów zawodników z wielu dyscyplin sportowych.

Źródło http://nordicwalking.aktivpro.pl/co_to_jest.php

W ostatnim czasie ja też zaczełam chodzić z kijkami po swojej okolicy. Dziś razem z dwiema paniami z sąsiedztwa chodziłyśmy po lesie.

Jak dobrze, że las mam tuż obok domu.

niedziela, 01 maja 2011
Jan Paweł II

Te obrazki wyszyłam już dawno, ale dziś warto  je pokazać.

16:17, teresakopec , moje hafty
Link Komentarze (3) »
| < Wrzesień 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Tagi


ZABAWY BLOGOWE